مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 09:412023-09-26اقتصادي

فارس من| تیم اقتصادی به صورت جدی در بحث برنج ورود پیدا کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه ای با عنوان به داد شالیکاران شمال کشور برسید خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ هزینه بالای تولید برنج و قیمت پایین فروش برنج و حتی نبودن خریدار باعث انباشته شدن محصولات کشاورزان در شمال کشور و تحت فشار قرار دادن کشاورزان شمال کشور شده است.

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران در همین خصوص اظهار کرد: طی سال های گذشته همیشه زمانی که تولید بیش از انتظار بود و یا زمانی که کشاورز حس می کرد محصولش ارزان خریداری می شود، سازمانی از سوی وزارت جهادکشاورزی مسؤول خرید می شد که معمولا هم سازمان تعاون روستایی مباشر اجرای بود و برنج مازاد را به قیمت تضمینی و توافقی خریداری می کرد و سود عادلانه ای هم در نظر می گرفت.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی قوت قلبی برای کشاورز بود تا زمانی که محصولش در بازار خریداری نمی شود کشاورز می دانست مراکزی وجود دارد که محصولش را خریداری می کنند و معمولا هم از این مراکز استقبال می شد.

دبیر انجمن برنج ایران اضافه کرد: در چنین شرایطی سازمان تعاون روستایی در فروشگاه ها با در نظر گرفتن یارانه اقدام به خرید برنج از کشاورز می کرد و مشکلی هم پیش نمی آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| تیم اقتصادی به صورت جدی در بحث برنج ورود پیدا کند

فارس من| تیم اقتصادی به صورت جدی در بحث برنج ورود پیدا کند